شهرداری گرگان از لیگ برتر بسکتبال کناره‌گیری می‌کند

شهردار گرگان گفت: اگر تکلیف تیم بسکتبال شهرداری گرگان مشخص نشود تا زمان حضور این فدراسیون در لیگ برتر شرکت نخواهیم کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، عبدالرضا دادبود ظهر امروز در ویدئو کنفرانس با خبرنگاران، اظهار داشت: بیانیه‌ای که فدراسیون بسکتبال در خصوص اتمام لیگ برتر بدون اعلام قهرمان صادر کرده، غیر شفاف، غیر قانونی و ناعادلانه بوده که ملاحظات مختلف را مدنظر قرار نداده است.

وی افزود: باشگاه شهرداری گرگان به این بیانیه اعتراض دارد زیرا در این تصمیم فدراسیون، حق مطلب بنا به دلایل مختلف ادا نشده و ما از روز چهارشنبه اعتراضات خود را که خواسته هواداران بود از راه‌های گوناگون بیان کردیم.

دادبود تصریح کرد: تیم بسکتبال شهرداری گرگان هواداران زیادی دارد که در بسکتبال ایران بی نظیر است و این هواداران به تصمیم ناعادلانه فدراسیون اعتراض دارند زیرا شهرداری گرگان تیمی مردمی و منحصر به فرد است.
وی ادامه داد: قبول داشتن رده‌بندی بدون اعلام قهرمان از سوی فدراسیون بسکتبال یک تناقض آشکار است و شهرداری گرگان حداقل باید یا به عنوان قهرمان یا به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا معرفی می‌شد اما فدراسیون هر دو مورد را از تیم قدرتمند و مردمی شهرداری گرگان دریغ کرد.

شهردار گرگان با بیان اینکه نتایج و جدول لیگ برتر بسکتبال نشان دهنده این است که شهرداری گرگان لیاقت قهرمانی و حضور در جام باشگاه‌های آسیا را دارد، گفت: اگر بحران کرونا نبود اظمینان داشتیم در پایان فصل قهرمان می‌شدیم، موضوع را به اطلاع استاندار رساندیم زیرا این تصمیم فدراسیون بسکتبال تبعات اجتماعی فراوانی دارد و هزاران جوان گرگانی دچار آسیب روحی و روانی شدند و با این اتفاق جو شهر ملتهب شد.

دادبود افزود: من به رئیس فدراسیون اعلام کردم این تصمیم غیر قانونی بوده و اگر رقابت‌های پلی آف برگزار نشده چگونه لیگ تمام شده است؟ فدراسیون بسکتبال بر اساس قانون عمل نکرده و این کار خلاف تمام ضوابط مدیریت بحران است و به کیفیت بسکتبال ضربه خواهد زد.

وی ادامه داد: اگر قرار است رقابت‌های پلی‌آف برگزار نشود و پایان لیگ برتر بسکتبال را اعلام کنند باید قهرمان و نماینده ایران در جام باشگاه‌های آسیا معرفی می‌شد و با قاطعیت اعلام می‌کنم شهرداری گرگان به هیچ عنوان از حقوق هزاران هوادار کوتاه نخواهد آمد.

دادبود با انتقاد از مواضع متعدد رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: این مواضع پذیرفتنی نیست و برگزاری تورنمنتی در تابستان کاملا غیر کارشناسی است زیرا قرارداد بازیکنان در آن زمان به پایان می‌رسد و تابستان جزو فصل بعد محسوب می‌شود.

وی یادآور شد: تمام مسیرهای اداری، قانونی، حقوقی و قضایی را طی خواهیم کرد و این رای فدراسیون متاثر از جریاناتی است که بر فدراسیون حاکم بوده و ما اجازه نمی‌دهیم حقوق مردم گرگان ضایع شود زیرا هزینه تیم از جیب مردم تامین شده است.

دادبود خاطرنشان کرد: پیگیری‌های اداری از طریق استانداری، وزارت ورزش و جوانان، وزارت کشور و مراجع قضایی، طی مدت کوتاهی انجام خواهد شد و اگر تکلیف تیم بسکتبال شهرداری گرگان مشخص نشود تا زمان حضور این فدراسیون در لیگ برتر بسکتبال شرکت نخواهیم کرد.

به گفته وی، این یک آزمون برای فدراسیون بسکتبال است زیرا هیچ تضمینی وجود ندارد که ما هزینه کنیم و حق ما داده شود و خواستار شفافیت در تصمیمات فدراسیون بسکتبال هستیم.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.