آقاملائی:به فدراسیون بسکتبال و آقای طباطبایی اعتماد نداریم

 

روز شنبه و پس از حضور رئیس فدراسیون بسکتبال فرصت مناسبی بود تا گفتگویی اختصاصی با رئیس شورای شهر گرگان،آقای آقاملائی، داشته باشیم.

– آقای آقاملائی در جلسات روز چهارشنبه که با حضور معاون وزیر ورزش و رئیس فدراسیون بسکتبال برگزار شد چه اتفاقاتی افتاد و خروجی چه بود ؟

 

پس از اتفاقاتی که در لیگ برتر بسکتبال افتاد و پیگیری هایی که انجام شد و پیگیری هایی که در تهران و محل وزارت ورزش صورت گرفت قرار بر این شد معاون وزیر همراه با رئیس فدراسیون به گرگان سفر کنند و درخواست های خود را مطرح کنیم و حق مردم گرگان را بگیریم.

من در این جلسه بدون تعارف و شفاف اعلام کردم اگر حق مردم گرگان را که قهرمانی است را نمیدهید،حداقل شهرداری گرگان را به عنوان نماینده ایران در آسیا معرفی کنید(اگر قرار بر ادامه لیگ نباشد) اما اگر بخواهید لیگ را ادامه دهید ما آمادگی داریم.در این جلسه به لیگ فوتبال استناد کردیم و همانطور که در جریانید لیگ فوتبال از سر گرفته شد و اگر بنا بر تعطیلی لیگ هم باشد همه شرایط به نفع ماست که با اختلاف صدرنشین لیگ بودیم و تمامی مطالب را بیان کردیم اما فدراسیون همچنان بر این موضوع که تصمیم جمعی گرفته شده تاکید دارد.آیا تیمی که در رده هشتم و نهم جدول قرار دارد تمایلی به برگزاری لیگ و اعلام قهرمان دارد؟ جالب است در مرحله پلی آف هم فقط تیم مهرام به دنبال بازیکن خارجی بود،بقیه تیم ها با همان شرایط وارد پلی آف میشدند.من در جلسه ای که با رئیس فدراسیون داشتم به صراحت اعلام کردم که از تمامی تیم ها نام میبرید اما در گرگان و در جلسه ای که موضوع آن در مورد تیم شهرداری گرگان است نامی از تیم گرگان برده نمیشود و نام تیم هایی که فدراسیون به آن ها تعلق خاطر دارد برده میشود! من عینا مظلومیت گرگان را در این جلسه حس کردم.

بنده هفته جاری دوباره به تهران سفر میکنم و پیگیر میشوم.باید از وزیر ورزش و وزاتخانه توضیح بخواهیم و فدراسیون با زور حرف میزند.

 

– در جلسه آقای طباطبایی دو پهلو صحبت کردند.ابتدا اعلام کردند نظر تیم ها بود و تمی ها تصمیم گرفتند اما در بخش دیگری با قدرت گفتند تصمیم من بود و من تصمیم گرفتم!

 

ایشان کاملا با غرور صحبت میکند و به اعتقاد من در حق گرگان کم لطفی میکنند.ایشان اصلا ظرفیت بسکتبال گرگان و هواداران را نمیبینند. تیم شهرداری گرگان در سراسر کشور هوادار دارد.شهرداری گرگان برای مردم هزینه میکند اما فدراسیون این موضوعات را نمیبیند.چیزی که برای آقای طباطبایی اهمیت نداشت هواداران بسکتبال گرگان بودند و ایشان نمیخواهد حق گرگان را بدهد.آقای طباطبایی باید بداند بزرگتر از او هم در بسکتبال ایران بوده و رفته است.پیام من این است به مردم احترام بگذارند.وزیر ورزش هم چند روز آینده به گرگان می آیند و باز هم پیگیری میکنیم.

 

– آقای طباطبایی در گرگان مهمان بودند و با لحن بدی با مسئولین و مردم گرگان صحبت میکردند و در جلسه عصر همان روز برای بسکتبال گرگان باید ها و نباید ها تعیین کردند، اما به درستی از حق گرگان و بسکتبال دفاع نشد!

 

همه دوستان از جمله آقای دادبود،آقای سنگدوینی،آقای منتظری،آقای کبیر و بنده به خوبی دفاع کردیم اما بنده در جلسه احساس غربت کردم!من احساس میکنم آقای طباطبایی نمیخواهد حق بسکتبال گرگان بدهد.حالا به هر دلیلی…

 

– طبق آخرین اخبار شهردار گرگان اعلام کردند با این شرایط و خط مشی این فدراسیون تیم داری نمیکنیم.آقای سنگدوینی و منتظری و شما از این تصمیم حمایت کردید.با توجه به اینکه 11 تیر آخرین مهلت اعلام آمادگی بود، شرایط تیمداری به چه صورت هست ؟

 

ما برای مردم تیمداری میکنیم.ما برای آقای طباطبایی و وزارت ورزش تیمداری نمیکنیم!همین الان روی میز من چند نامه برای حمایت از تیمداری ورزش های دیگر وجود دارد.ما برای هواداران بسکتبال تیم داری میکنیم.باید به اجماع برسیم و نظر هواداران را هم بگیریم.بنده به ابن فدراسیون اطمینان و اعتماد ندارم و هیچ تضمینی وجود ندارد که سر گرگان را دوباره نبرند.اصلا فصل جدید با حضور هواداران برگزار میشود؟ آقای طباطبایی با پافشاری میگوید حق گرگان را نمیدهم.نمایندگان ما هم راه هایی را دارند برای پیگیری و یکی از راه ها خواستن توضیح از وزیر ورزش است!امیدوارم نمایندگان از مسیر خود پیگیری کنند.

 

– رئیس فدراسیون در جلسه عنوان کرد رئیس سازمان فرهنگی ورزشی ،آقای افروشه، بنده را تهدید به عملکرد علیه امنیت ملی کرده است و آقای افروشه عنوان کرردند بنده آن نامه را ارسال کردم که هوتداران با من کاری نداشته باشند.شما در جریان هستید ؟

 

در جلسه صبح این مطلب مطرح نشد و من بی خبرم  نمیدانم این ادعایی که ایشان کرده درست است یا خیر اما مردم ما ناراضی اند و پیگیر احقاق حق خود هستند.اینکه ایشان مطرح میکنند چند تیم شهرداری در لیگ حضور داشتند کاملا اشتباه است،چطور شهرداری گرگان را با این هوادار و این قدمت در کنار تیم های شهرداری قزوین و شهرداری بندرعباس قرا میدهید؟! این تیم ها یک سال در لیگ حاضر شدند و شما با تیم گرگان مقایسه میکنید.

من در جلسه ایشان را آدمی منصف ندیدم و اعتقاد و ایمانی به این فدراسیون ندارم.

 

– تیمداری میکنید ؟

 

دو فرضیه مطرح است.یک اینکه تیمداری نکنیم و دو اینکه با تیمی قدرتمند تر حاضر شویم. اما قبل از هر اتفاقی باید نگرانی و نظرات خودمان را به وزیر ورزش برسانیم.همانطور که گفتم به این فدراسیون اعتمادی نداریم.این تیم برای هیچکس نیست.نه برای بنده است نه برای فدراسیون،تیم برای مردم است.نظر مردم هم مهم است.

 

– رئیس فدراسیون برای سرمربی تیم ملی،آقای شاهین طبع، شرایط گذاشته اند و گفتند بین تیم باشگاهی و تیم ملی یکی را انتخاب کند!

آقای طباطبایی از این کارها زیاد میکند.برای آقای کبیر هم تعیین تکلیف کرده است!ایشان هر جا نام گرگان است تعیین تکلیف میکند و حق این را ندارد و در زمین رقیب توپ میزند.همانطور که گفتم به ایشان اعتماد ندارم.ما به هر حال رسم میزبانی را به جا آوردیم اما ایشان رسم مهمانی را به جا نیاوردند.

 

– آقای شاهین طبع در گرگان میمانند ؟

این تصمیم با مدیرعامل تیم است و از عملکرد ایشان  رضایت داریم و سرمایه ملی هستند و دوست داریم در خدمتشان باشیم هرچند ما مهره های ارزشمندی در گرگان هم داریم که پتانسیل خوبی دارند.امیدواریم تیمی قدرتمند بسازیم و در لیگ حاضر باشیم و  آقایان کارشکنی نکنند چون باید جواب خدا را بدهند.

گروه تحریریه انجمن هواداران بسکتبال گرگان
بسکتبال, شهرداری گرگان, گرگان
برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.