کناره گیری شهرداری گرگان عملی میشود ؟

پس از کش و قوس های فراوان و جنجال های ایجاد شده پس از اعلام تعطیلی لیگ برتر بسکتبال ، اکنون بسکتبال ایران وارد حواشی جدید شده است.

کناره گیری !

چند روزی پس از تعطیلی لیگ و اعلام نکردن تیم صدر نشین به عنوان قهرمان و عدم انتخاب به عنوان نماینده ایران در جام باشگاه های آسیا، هجمه ها به سوی فدراسیون افزایش یافت تا جایی که شهردار گرگان،آقای دکتر دادبود، اعلام کرد اگر فدراسیون در تصمیم خود تجدید نظر نکند فصل بعد تیم داری نخواهیم کرد.
این صحبت های شهردار گرگان موافقان و مخالفان زیادی داشت.موافقان این تصمیم با ادعای اینکه فدراسیون بسکتبال در دوره های مختلف با وجود سرمایه گذاری تیم شهرداری گرگان،علیه این تیم رای صادر کرده و این بدترین رای اعلام شده از سوی فدراسیون بسکتبال بود.
از سویی مخالفان نظر شهردار اعتقاد دارند بسکتبال گرگان هیچگاه نباید تعطیل شود و باید با تیمی قدرتمند تر در فصل آینده در رقابت ها شرکت کرد و پاسخ کارشکنی های فدراسیون را قاطعانه داد.

آیا شهرداری گرگان کناره گیری میکند ؟

فدراسیون در نامه ای به تمامی تیم ها اعلام کرده تا تاریخ 11 تیر (3 روز دیگر) آمادگی خود را اعلام نمایند.
چند روزی است که زمزمه کناره گیری پتروشیمی بندرامام،یکی از تیم های سابقه دار بسکتبال کشورمان، شکل گرفته است و ازسویی مسئولین تیم پالایش نفت آبادان اعلام کرده اند مجوز حضور در لیگ را دارند اما با بودجه کمتر نسبت به فصول گذشته تیم داری میکنند.
اما شهردار گرگان همچنان بر تصمیم خود مصر است تا جایی که هفته گذشته همراه با اسدالله کبیر(مدیرفنی تیم شهرداری گرگان) به تهران و محل وزارت ورزش رفتند و اعتراضات خود را به گوش مسئولان رساندند.
از جلسات داخلی شهرداری نیز خبر رسیده است تا کنون نیز هیچگونه تغییری در تصمیم شهردار گرگان صورت نگرفته است.
این تصمیم شهرداری گرگان بیشترین آسیب را به هواداران و بسکتبال گرگان وارد میکند.چطور میشود پس از 60 سال مردم و جوانان گرگانی را از بسکتبال دور نگه داشت ؟
بارها از سوی مسئولین استانی و کشوری از هواداران بسکتبال گرگان به عنوان سرمایه های ملی نام بره شده است.اما چطور میشود دغدغه مدیر عامل تیم و مسئولان تیم مورد توجه فدراسیون نشین ها و وزارت نشین ها قرارنمیگیرد؟!
از سویی فدراسیون بسکتبال و شخص رامین طباطبایی نیز آگاهند که با کناره گیری تیم شهرداری گرگان ضربه و شوک بزرگی به بسکتبال ایران وارد خواهد شد.اما اندک تلاشی برای مذاکره و گفتگو با شهردار گرگان و مسئولین تیم شهرداری انجام نداشته اند و همچنان جلسات خصوصی آن ها با مدیر عاملان تیم های خصوصی در حال برگزاریست!!
فدراسیون رامین طباطبایی نه تنها نتوانست از ایرادات و تصمیمات فدراسیون سابق درسی بگیرد، بلکه در تلاش است همان راه را طی کند.راهی که هیچ ثمره ای را برای بسکتبال ایران نداشته و ندارد!

در آخر…

از شهردار ورزش دوست و ریاست شورای شهر گرگان خواستاریم در تصمیم خود تجدید نظر نمایند تا با تشکیل تیمی قدرتمند همچون سال های گذشته اقتدار بسکتبال گرگان را به فدراسیون نشین ها و مسئولین ورزش کشور نشان دهیم.

گروه تحریریه انجمن هواداران بسکتبال گرگان