مدیران گلستان با فشار خون بالا با من صحبت می‌کنند اما به جایی نمی‌رسند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، رامین طباطبایی عصر امروز در مجمع عمومی سالانه هیات بسکتبال گلستان در خصوص انتظارات اهالی بسکتبال گرگان برای احقاق حق تیم بسکتبال شهرداری گرگان اظهار کرد: مسوولیت من ملی است و باید نسبت به توقعات ملی پاسخگو باشم و نمی‌توانم نسبت به توقعات استانی پاسخگو باشم و این تفاوت دیدگاه من با دوستانی است که می‌گویند باید تصمیم بهتری می‌گرفتید.

وی ادامه داد: ما می‌خواهیم بسکتبال را رونق دهیم و تصمیم درستی را هم گرفتیم و این تصمیم هیات رئیسه فدراسیون، باشگاه و تصمیم جمعی بوده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم از گرگان حمایت لازم را داشته باشیم چه بسا در دو سال گذشته شخص من بیشتری حمایت را از تیم شهرداری گرگان داشته‌ام اما متاسفانه دوستان اینها را فراموش می‌کنند.

طباطبایی بیان کرد: انتظار داشتم در شرایطی که من چندین بار از تیم بسکتبال شهرداری گرگان حمایت کردم، این تیم هم در چنین شرایطی از ما حمایت می‌کرد و اینگونه رفتار نمی‌کردند که انگار یک تصمیم بسیار حادی گرفته شده و همه چیز به هم خورده است.

وی اضافه کرد: دوستان به گونه‌ای با من رفتار می‌کنند که گویی من ویروس کرونا را منتشر کردم تا لیگ تعطیل شود تا به عمد شهرداری گرگان را قهرمان اعلام نکند.

* فقط گرگان به تصمیم فدراسیون معترض است

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: به جز در گرگان که دوستان ذینفع هستند تمامی تیم‌ها و کارشناسان دیگر از تصمیمات فدراسیون حمایت کردند.

طباطبایی بیان کرد: ما سعی کردیم تصمیمی را بگیریم که به نفع بسکتبال باشد و همین الان هم باشگاه شهرداری گرگان که می‌گوید چندین میلیارد خرج کرده ۳۹۰ میلیون تومان برای دو فصل به فدراسیون بدهکار است و ۳۰ درصد ورودی خود را فقط پرداخت کرده است.

وی اضافه کرد: ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان هزینه داوران و عوامل اجرایی مسابقات لیگ برتر بوده که من باید از باشگاه‌ها دریافت می‌کردم اما به خاطر عدم پرداخت سهم باشگاه‌ها من ۸۰۰ میلیون تومان به باشگاه‌ها بدهکارم.

* پای تصمیمم ایستاده‌ام و کوتاه نمی‌آیم

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: من پای تصمیمم ایستاده‌ام و من نمی‌خواهم بسکتبال کشور و بسکتبال گرگان آسیب ببیند و اعلام کردیم هر زمانی که فیبا آسیا برای مسابقات آسیایی تصمیم گرفت ما اعلام می‌کنیم تیم‌ها حاضر شوند و اگر خواستند مسابقه برگزار شود و نماینده معرفی شود و یا اینکه برای حضور یک تیم به توافق برسند.

طباطبایی تصریح کرد: من از جامعه بسکتبال گرگان تعجب می‌کنم که چرا چنین توقعی را از جامعه بسکتبال دارید، ما دور مقدماتی را کامل برگزار کردیم و ویروسی آمده و نتوانستیم باقی مسابقات را ادامه دهیم و برای تصمیم‌گیری ادامه لیگ حتی از تمامی تیم‌ها مشورت گرفتیم و تصمیم بر لغو ادامه مسابقات گرفته شد.

وی اضافه کرد: حتی اگر یک باشگاه مدعی قهرمانی باشد حق دارد چون همه تیم‌ها سرمایه‌گذاری کردند و تلاش می‌کنند که قهرمان شوند و من تقاضا دارم جوی را ایجاد کنید که به نفع خودتان تمام شود و اگر همین جو ادامه داشته باشد گرگان استفاده‌ای نخواهد برد و به جایی نخواهد رسید.

رئیس فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: دوست دارم بسکتبال این استان و این شهر توسعه پیدا کند اما این مسیر، مسیر درستی نیست و اجازه دهید ارتباط دو طرفه فدراسیون و بسکتبال استان ادامه داشته باشد.

طباطبایی گفت: ما در فدراسیون طرف هیچ کسی نیستیم و طرف بسکتبال کشور هستیم و حتی دو عضو مهمی بسکتبال گلستان در فدراسیون دارد و این نشان از نگاه مثبت فدراسیون به بسکتبال استان گلستان دارد.

وی با اشاره به خوشحالی فدراسیون از نگاه پیگیرانه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، استاندار گلستان، فرماندار گرگان، مدیرکل ورزش و جوانان گلستان و تمامی مسوولان و شخص شهردار گرگان در موضوع بسکتبال تاکید کرد: این که شهردار گرگان می‌گوید اگر من قهرمان نشوم تیم‌داری نمی‌کنم اتفاق خوبی نیست چون من از بسکتبال این شهر حمایت می‌کنم اما به موقعش من نمی‌توانم قوانین را زیر پا بگذارم.

طباطبایی گفت: متاسفانه نمایندگان مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی، فرماندار گرگان، شهردار گرگان و سایر مدیران شهری با احساس و فشار خون بالا درباره این تصمیم صحبت می‌کنند اما این نوع اقدام به جایی نمی‌رسد.

وی اضافه کرد: ما می‌خواهیم گلستان به جاهای خوبی برسد و گرگان هر جوری شده باید در لیگ آینده تیم دهد یعنی چه که می‌گویند تیم نمی‌دهیم، باید تیم دهند و من هم کمک می‌کنم اما شما هم باید بخواهید که جو استان را به شکلی مدیریت کرد که با فدراسیون زاویه‌ای ایجاد نشود، اگر با فدراسیون زاویه ایجاد شود به ضرر استان گلستان است.

* ابراز تاسف «طباطبایی» از نامه سازمان ورزشی شهرداری گرگان

رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به اینکه ما طبق آیین‌نامه فدراسیون بسکتبال عمل کردیم و تا آخر پای تصمیمم خواهم ایستاد، گفت: اگر من نامه رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری گرگان را برایتان بخوانم به شما هم بر می‌خورد، ایشان متاسفانه در نامه من را متهم به عملکرد علیه امنیت ملی کرده و از سوی دیگر در جلسه می‌گوید من این نامه را زدم که هواداران با من کاری نداشته باشند.

رئیس فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: کمی انصاف داشته باشید و آنقدر به فدراسیون بسکتبال فشار نیارید، من ۴۰ سال در این بسکتبال بوده‌ام و اگر تصمیمی می‌گیرم می‌خواهم به نفع بسکتبال گرگان هم باشد اما شما اجازه هیچ اقدامی را به ما نمی‌دهید.

طباطبایی گفت: در بسیاری از مواقع من را متهم کردند که من حامی تیم بسکتبال شهرداری گرانم و فدراسیون به گونه‌ای عمل می‌کند که در هر بازی شهرداری گرگان پیروز شود و انتظار ندارم زمانی که تصمیم منطقی و کارشناسی است اینگونه علیه فدراسیون عمل شود.

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.